No Label Responsive Webshop Design

Cutting out the middleman

No Label is een modern menswear fashion merk met een helder concept. Ze bieden kleding van uitstekende kwaliteit voor een betaalbare prijs door het pad van de fabricage naar de klant zo kort mogelijk te houden. More control, less cost. Binnen korte tijd groeide No Label van een showroom in Amsterdam naar drie fysieke winkels en een moderne webshop.

No Label Showroom Amsterdam

Strategie

No Label vond snel een groot publiek op Instagram door consistent mooie lifestyle foto’s van producten te posten. De feed heeft de perfecte verhouding tussen producten en inspiratie. Via het kanaal worden de look op een laagdrempelige manier gedeeld met het publiek. Klanten kunnen eenvoudig binnen een aantal taps de look kopen in de webshop.

Design

De huisstijl van No Label combineert minimalistische elementen en typografie met pakkend beeld. Het ontwerp van de fysieke en online winkels sluiten naadloos op elkaar aan. De fysieke winkel is als het ware het verlengstuk van de webshop.

Het design combineert een strak grid met moderne composities om de bladspiegel op iedere pagina interessant te maken. Goed uitgedachte interactie elementen zorgen voor een vloeiende ervaring voor de gebruiker van entree naar aankoop.

Om effectief om te gaan met de voorraad in de winkels is de webshop ook gekoppeld aan een kassa- en voorraadbeheer-systeem van een derde partij.

No Label Webshop Design